Dag 1 - Om mig själv

Jag, Maria Boberg, föddes på Falu BB 10 april 1997. Min familj bestog av mamma Micaela, pappa Conny och storasystrarna Sara och Sofia. Jag växte och var en riktig skitunge, jag hängde i gardinerna och klättrade på allt som kom i min väg. Jag sprang också helatiden så mamma och pappa inte kunde få stopp på mig ^^
När jag skulle fylla 5 så flög vi till Marbella i Spanien och där blev jag kompis med alla, och då menar jag verkligen alla! Kockarna, städerskorna, trädgårdsmästaren, målaren och de andra svenskarna som var där. Det är en av mina roligaste resor i mitt liv. :D 
Jag var en pojkflicka och lekte endast med bilar, monster och soldater.
Jag och min kusin Felix var också mycket ute och gjorde en massa bus! Bland annat så eldade vi upp grannens post...


Jag började låg- och mellanstadiet.. som inte direkt var den roligaste tiden i mitt liv. Jag var utan riktiga vänner mellan 2an och 5an. Jag hängde bara med en massa killar, eftersom jag tyckte tjejer var så trista att vara med. Jag hade väldigt dåligt självförtroende och blev retad/mobbad. Måste erkänna att jag även retade andra och hamnade i mycke bråk.
Aja, jag började 6an och fick tillbaka lite av mitt självförtroende och började inse att tjejer kanske inte var så tråkiga och töntiga som vänner ändå?
Jag började högstadiet och mötte många nya personer. Bland andra Eyla och Isabell. De bästa tjejerna på denna jord. <3  Nu går jag i 8an, mitt självförtroende är på topp, jag har hittat min stil, vet vad jag vill göra och har de bästaste bästa vännerna.


15 Februari 2008 fick jag äntligen min efterlängtade hund, Smilla. Jag fick tjata och tjata i 7 långa år för att få henne.


September 2010 satt jag på en häst för första gången. Den första och absolut inte sista! Efter den dagen har jag ridit en gång in veckan på Bjursås Ridklubb :)

Jag gillar att utmana mig själv och det är en utav anledningarna varför jag tänker försöka rida in en av min farbrors Highland Cattle-kor i sommar. Men det gäller att passa sig för hornen.. ;)

Vad vill jag göra sen då? Jaa, jag vill ju som sagt flytta till Texas och bo på en westernranch eller bygga en egen ranch här i Sverige. Men om det av någon anledning inte kommer gå så blir jag djursjukskötare på Kålmården. :)
Jag vill bo i ett stort hus ute på landet(men ändå nära till en stad), ha en tinkerhäst, en shettis, en australian shepherdhund, 2 katter och en get .


Kommentarer
Postat av: Isabell ;D

du är bäst! <3

2012-03-01 @ 18:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0