Dag 22 - Min favoritartist

Håkan Hellström!

Hans musik är bäst! De är lekfulla och lugna på något sätt, de är inte som skrikande rocklåtar med hysteriska trummor i bakrunden. Håkan använder mer trumpet, tamburin och mer lunga trummor och elbas.
Många säger att han sjunger falsk, det kanske han gör, men jag säger att han sjunger med känsla!
Till skillnad från någon som står still med en spretig gitarr och skriker i mikrofonen..
De som säger att han är dålig har heller inte läst hans låttexter, de har ett budskap och är ofta humoristiska.
Som till exempel Den Fulaste Flickan I Världen som han sjunger om att han är kär i den fulaste flickan i världen och är kär i henne för vad hon inte är.
Eller en tankeställare som Bara Dårar Rusar In som går så här;
Jag vaknade en morgon
från en dröm jag hade
jag drömde att jag kunde sjunga
men det kan jag inte

Jag gick ut en kväll
för att känna lukten av våren
För att jag trodde jag kunde känna igen
men det kan jag inte

Universum är ett monster
men det har sparat dig och mig
jag gör vad som helst
för att få ditt liv
att verka bättre
.
Ibland är en lögn
det finaste man har
.
Han har även ett beundransvärt liveframträdande. Inte för att jag sett honom live någon gång än då, men han är bland annat berömd för det. Han fångar publiken!



Om jag inte visste hur gammal har är så skulle jag gissa på typ 25.
Men han är 38!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0