Dag 28 - Min Favoritplats

Min favoritplats är nog faktiskt Källslätten. Det är en stor äng som varit en liten bondeby för många år sedan, som ligger mitt ute i skogen mellan Falun och Grycksbo. Jag gillar Källslätten för att den ger en idyllisk och fin känsla när man är där. Där är det alltid så fint och ibland går det får och kor där, och så är det massor av grodyngel i dammarna! På våren är det alldeles fullt med vitsippor överallt och så finns det en stor gammal ihålig lönn som jag och systrarna ställde oss i när vi var små ;) Det finns också en liten brunn man får ta vatten ur och så står det gamla små timmerhus lite här och där, med skotthål i från förr.
En trevlig plats jag tycker ni ska besöka!
Syster och kusin 2007
De 2 sista bilderna är från google.

Kommentarer
Postat av: FELICIA I

Måste åka dit!!

2012-04-02 @ 22:16:00
URL: http://feliciaisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0