Dag 4 - Mina passioner

Hmm.. Mina passioner?
Ja, det är väl ridning då. Jag älskar känslan när man sitter på hästen och liksom får ett samspel med den. Känna att det lyssnar på en och att man kan styra den med endast några små rörelser . Även känslan när man hoppar, då man "flyger" i luften och känner alla de starka musklerna som bär en, samtidigt som man måste hålla balansen, titta var man ska och hålla hästen rak m.m.
Det roligaste med ridning är galoppen. För det går så fort! Man flyyger fram :D
Men det härligaste men ridning är när man rider ur. Man rider där bland stockar och sten i skogen, man ser bergen lågt borta och det viner i träden. ;)

Ja, och så har jag en annan passion. Och den är alla djur här i världen.
De är så coola och fascinerande . Som tigern till exempel, den är stor, smidig och snabb. Har stora tassar med långa klor och är rent av livsfarlig. Och att djur kan se ut som allt från ett litet löv till en sandbotten och en lysande genomskinlig plastbit är hur häftigt som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0