Dag 6 - Min favorit film/bok

Det är svårt att säga vilken av alla filmer jag sett som är bäst. Men alla Disney filmer som gjordes mellan 1985 till 2005 är bäst! Jag är en riktig Disney älskare^^
Men jag tycker att de senaste disney filmerna blivit så simpla! De man såg när man var liten som till exempel lejonkungen har de lagt ner mer jobb på och därför blivit bättre..
Annars så tycker jag att filmen Jag Saknar Dig är jävligt bra! Och även War Horse :)

Den bästa boken jag läst är bokserien Vargbröder som är uppdelad i 6 böcker. Jag är för lat för att skriva handlingen så jag kopierar den från Wikipedia istället;
"Tolvårige Torak är ensam, sårad, skräckslagen och måste fly. Hans far ligger död bredvid honom, attackerad av en demon i skepnad av en björn - en demon med kraft att förgöra världen... Torak har gett sin döende far ett löfte. Han ska söka upp världsandens berg för att få hjälp att besegra björnen. Hans enda följeslagare är en liten övergiven vargunge som han döper till Ulv, och tillsammans ger de sig av på en lång och farofylld vandring genom storskogen. När det röda ögat står högst på himlen måste Torak möta sin fiende..." en riktigt bra bok! När man väl börjat läsa går det inte att sluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0