Fjortonde Oktober..?

Cha Cha blo...!
Nej, usch va töntigt..
 
Hej alla glada! :) 
och alla mindre glada också då förstås ;)
Under denna virtuella tystnad så har jag fått ett fetingbra omdöme som hotellarbetare och fått jobb!
Kommer få jobba i köket i sommar och förhoppningsvis runt jul och andra tider jag är ledig! Aasgött att kunna tjäna lite stålar på något man tycker är kul :D
 
Å usch fy och blä.. Jag red ut för första gången ensam i tisdags, för Olle och sen på Lipton. På Olle gick det jättebra, men när jag skulle rida Lipton så hade det redan börjat bli mörkt. Jag är ju så rädd för att möta skogsdjur när jag inte sitter i en bil eller när jag inte kan gömma mig bakom någon orädd vuxen. Vi hade precis kommit en bit på gamla järnvägspåret, Lipton började vägra och "nosade" i luften som om det var något. Jag struntade i det och skrittade vidare. Red typ 20 meter till, så ser jag något jättestort brunt som rörde sig i mörkret 5 meter bort. En björn var min första millisekunds tanke. Jag tittade nogrannare och ser 6 spetsade öron stirra på oss, Det var en älgko men två kalvar. Älgkon började röra sig mot oss och och så fort Lipton såg dom så tvärvände han. Jag blev inte skräckslagen men lite obehagligt var det allt.. Ni kan ju tänka er lilla mig, Nasse, ensam på en liten osäker b-ponny i skogen när det är mörkt! Så vi travade hem och körde lite i trygga paddocken istället. ;) 
 
En bild jag tog på Lipton och hans ryttarinna och ägare Alicia under Mini-km 
 
Måste hugga tag i kusinvitamin Fellan någon dag snart så hon kan hjälpa mig fixa ny design. Den här bloggen är ju HELT vit och med en 3 år gammal bild som header. Ändring thanks! Skulle vilja ha en bloggdesign som Hanna Kero..
 
Imorgon börjar allvarets allvar igen så nu är det nog faktiskt dags att sova.
¡Buenos noches!
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag vill bara tipsa om fbgruppen "Rädda Mrs Meddicott åt Sara Algotsson Ostholt". Det är en grupp där de samlar in pengar som ska skänkas till Sara så att hon har råd att köpa Mrs Meddicott, annars kommer dom två skiljas åt. Om det lyckas och han får stanna så blir det hennes nya os häst, tänk en häst i os sponsrad av svenska folket! Projektet går bra och man har samlat in 125000 kr på bara några dagar, men det är mycket till som behövs, och pengarna måste vara inne på måndag, så det är bråttom. Även om du inte vill skänka ett bidrag själv så kanske du kan skriva ett inlägg om det? Då når det ut till väldigt många människor.
Ha det bra!

2012-10-27 @ 10:13:03
URL: http://idahallgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0