Problematik gånger tre

Halloj! Hur är läget?
Jag tog den hemska livmoderhalscancer vaccinet idag.. Fyfan vad ont det gjorde! Självaste sticket gjorde inge ont men när vaccinet sprutades in så kändes det som något åt upp armen inifrån! Har fortfarande ont och är svullen :(
Aja, imorgon så blir det att åka och rida en liten busponny på 120cm ^^ Han står hos en tjej som har frågat mig om jag vill träna hennes 3-åriga PRE valack som kommer hem snart, så förhoppningsvis, om allt känns bra, så är mitt medryttarhästsökande över! :D Aasgött!
På tal om bushäst så red jag dressyr på Kris igår och jag hade förträngt hur trög och bångstyrig han är. Stannar, vägrar att röra sig ur fläcken och man för sitta som en idiot och skänkla, skänkla och skänkla, ta till spöt och greja, tills han ger sig. Men när jag väl fick fart på honom då jääklar gick det undan! Drar iväg in i Sissis rumpa konstant så man för vända över volten hela tiden, han drar ifrån volten så man får göra reining stop vänding på något vänster, han är jättestark så man för sitta och hålla hela tiden... suck. Jag gillar inte sånna hästar, dom gör så mycket dumt för sig själva. Stannar de av dumhet så blir de "sparkade" och "piskade", drar de iväg så dras dom i munnen. Varför inte göra som ryttaren ber om så slipper den det. Jag gillar inte att ponnyskänkla och dra och hålla hårt i tyglarna, jag känner mig så elak. Men måste jag så måste jag och det kan jag väl inte göra så mycket åt. :/
 
Btw så tror jag att jag kommer dö nästa vecka... TVÅ prov och TRE läxor ska göras! Prov i de ämnen jag är mest efter i också... So och matte, Fick reda på i måndags att jag bara gjort 8 uppgifter på 2 veckor, inte bra alls kan man ju säga, och so:n är det bara en massa tråkiga frågor om brott och annat ointressant. Måste ändra inställning, jag går ju för fasen i nian nu!
 
Moej, nu ska jag duscha och gå å lägga mig,
Gonatt!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0